Welcome To The Nerd Side

Ratchet & Clank: Rift Apart Review

Το καλύτερο παιχνίδι για το Playstation 5 την δεδομένη στιγμή

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on email
Share on linkedin

Η κυκλοφορία του Ratchet & Clank: Rift Apart αποτέλεσε ίσως μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της Insomniac Games. Αρχικά γιατί έχουν προηγηθεί δέκα τίτλοι του franchise και στη συνέχεια γιατί έχει να κουβαλήσει το βάρος της κονσόλας και το «ιδιαίτερο» λανσάρισμα της. Το Ratchet & Clank: Rift Apart κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Playstation 5 και μπορώ να πω με το χέρι στην καρδιά από την αρχή αυτού του review, ότι είναι ένα από τα ομορφότερα και διασκεδαστικότερα παιχνίδια που μπορεί να παίξει κάποιος το 2021 και, ναι, είναι next-gen! 

Όπως ανέφερα και παραπάνω είναι πολύ δύσκολο μετά από δέκα παιχνίδια της ίδιας σειράς η δημιουργική ομάδα να παράξει έργο το οποίο δεν θα είναι «γραφικό» (βλ Fast and Furius franchise). Αντιθέτως το Rift Apart έρχεται να αποδείξει ότι εάν υπάρχει μεράκι και όρεξη σε αυτό που κάνουμε, το αποτέλεσμα θα είναι πετυχημένο.  

Το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι η συνέχεια της ιστορίας του Into the Nexus που κυκλοφόρησε το 2013 αποκλειστικά στο Playstation 3. Ξεκινώντας το παιχνίδι, οι δύο ήρωες συμμετέχουν σε μία εορταστική εκδήλωση προς τιμήν τους για τις αμέτρητες φορές που έχουν σώσει τον γαλαξία. Τα γραφικά εντυπωσιάζουν, η πληροφορία που υπάρχει στην οθόνη είναι ατελείωτη, ενώ κάθε φορά που το ξαναβλέπω ανακαλύπτω λεπτομέρειες. Αυτή η γιορτή είναι ο καλύτερος τρόπος να καλωσορίσει και τους gamers στην νέα γενιά γραφικών. Σε αυτό το σημείο μαθαίνουμε ότι ο Clank έχει ετοιμάσει και μία έκπληξη για τον Ratchet, όπου θα αποκαλύψει κατά την διάρκεια της γιορτής. Ο Clank έχει επισκευάσει πλήρως το Dimensionator, τη συσκευή που είναι ικανή να ανοίγει πύλες προς άλλες διαστάσεις… Τη συσκευή που εάν πέσει στα λάθος χέρια μετατρέπεται σε όπλο… Τη συσκευή που μπορεί να δώσει δύναμη σε κάποιον να καταστρέψει τον γαλαξία… Καταλαβαίνεται που το πάω!

Στο σημείο αυτό εκεί μάλιστα που κανείς δεν περίμενε να πάει κάτι στραβά, εμφανίζεται ο Dr. Nefarious. Η γιορτή μετατρέπεται σε μάχη και παράλληλα σε tutorial για να εξοικειωθούμε με την κινησιολογία του χαρακτήρα. Ο Dr. Nefarious πετυχαίνει τον σκοπό του και η κατάσταση ανατρέπεται. Το δίδυμο Ratchet και Clank χωρίζεται μέσα στις πολλαπλές διαστάσεις και η ιστορία ξεκινά. Ο Clank συναντάει την πολυσυζητημένη από τα trailer και το εξώφυλλο του παιχνιδιού, Rivet, ένα Lombax όπου στη συνέχεια θα αποκαλύψει αρκετές λεπτομέρειες σχετικά με την μοίρα της φυλής τους. Παρατηρώντας την Rivet, θα καταλάβει πόσο καλογραμμένος είναι ο χαρακτήρας της. Τα κουραστικά φεμινιστικά κλισέ απουσιάζουν, ενώ το μυστηριώδες παρελθόν της δένει αρμονικά με την υπόλοιπη ιστορία.  

Όπως αναφέραμε οι δύο πρωταγωνιστές έχουν χωριστεί. Οι περιπέτειες τους εξελίσσονται παράλληλα, με την ροή του παιχνιδιού και του σεναρίου να θυμίζει κινηματογραφική ταινία. Επιλέγω να μην αναλύσω άλλες λεπτομέρειες γύρω από το σενάριο, καθώς αξίζει πραγματικά να το ανακαλύψετε μόνοι σας.

Το gameplay είναι αρκετά γνώριμο από το Ratchet & Clank του 2016. Το νέο χαρακτηριστικό που έχει προστεθεί είναι τα rifts. Τα rifts είναι οι πύλες που ανέφερα παραπάνω και δίνουν την δυνατότητα στον παίκτη να τηλεμεταφερθεί σε διάφορα σημεία στην πίστα. Δεν είναι το gamechanger που περιμέναμε, αλλά σαν χαρακτηριστικό είναι καλοδεχούμενο μιας και δένει αρμονικά με το υπόλοιπο σενάριο. Όλο το παιχνίδι είναι βασισμένο στον γρήγορο ρυθμό, στο άφθονο shooting, ενώ το platforming του είναι απλό και εύκολο και είναι εκεί για να αυξάνει την ένταση και τον παλμό και όχι για να μας κάνει την ζωή δύσκολη. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ο παίκτης θα πάρει μία ανάσα, με διάφορα mini games που λύνονται κυρίως από τον Clank. Η ταυτότητα του franchise ήταν είναι και θα είναι τα ευφάνταστα όπλα. Το shooting του είναι υποδειγματικό σε σημείο που κοιτάζει στα μάτια άλλα πιο «σοβαρά» shooters, ενώ ο σχεδιασμός των όπλων έχει ξεφύγει. H ποικιλία των όπλων είναι τεράστια ενώ αναβαθμίζονται και ξεκλειδώνουν δυνατότητες μέσω του skill tree. Πέρα από τα κλασσικά όπλα, όσο και αν μπορούν να θεωρηθούν κλασσικά τα όπλα ενός τέτοιου παιχνιδιού, θα συναντήσουμε και αρκετά πιο παλαβά, όπως το αγαπημένο μου, όπου πετάει στο χώρο μερικά μπεκ ποτίσματος και μετατρέπει τους εχθρούς σε φυτά.

H Insomniac έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις αρετές του dualsense χειριστηρίου με τα adaptive triggers να κάνουν το παιχνίδι επιπλέον απολαυστικό. Η σκανδάλες σε αρκετά όπλα βαραίνουν αρκετά, ενώ υπάρχουν όπλα που εκμεταλλεύονται πόσο βαθιά θα πιέσεις τις σκανδάλες. Η δόνηση μεταφέρει στα χέρια του παίκτη όλες τις πληροφορίες από το παιχνίδι, όπου σε συνδυασμό με τα adaptive triggers και το ηχείο του χειριστηρίου η εμπειρία γίνεται πολυδιάστατη. Συμπέρασμα είναι το dualsense έχει φτιαχτεί ακριβώς για παιχνίδια όπως το Ratchet & Clank: Rift Apart.

Οπτικά το παιχνίδι είναι φαντασμαγορικό. Κάθε γωνία της πίστας περιέχει άφθονη πληροφορία οριζόντια και κάθετα χωρίς περιττές θολούρες για να κρύψουν ψεγάδια. Το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να το παίξουμε σε δύο modes, τόσο Performance Mode (dynamic 4K / 60fps) όσο και στο Performance RT Mode (dynamic 4K / 60fps + Ray-tracing enabled) η απεικόνιση των γραφικών του είναι απίστευτη. Οι εναλλαγές ανάμεσα στα cutscenes είναι τόσο ομαλές που τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβανόμαστε πότε τελειώνει το cutscene και πότε αρχίζει το gameplay. Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται γιατί το παιχνίδι γράφτηκε αποκλειστικά για το Playstation 5 χωρίς να το βαραίνει η προηγούμενη γενιά γραφικών. Υπεύθυνος για την μουσική επένδυση του παιχνιδιού είναι ο Mark Mothersbaugh, γνωστός από τα Crash και Sims. Ενώ τα ηχητικά εφέ είναι υποδειγματικά η μουσική πέρασε αδιάφορη χωρίς απαραίτητα να είναι κακή. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι διαθέτει ελληνικούς υπότιτλους και μενού με αποτέλεσμα να αποκτήσουν πρόσβαση άτομα που δεν γνωρίζουν τόσο καλά αγγλικά. Είναι μία από τις πιο σημαντικές επιτυχίες της Sony Ελλάδος και παράδειγμα προς μίμηση.

Συνοψίζοντας, το Ratchet & Clank: Rift Apart θέτει τον πήχη ψηλά για τα παιχνίδια της επόμενης γενιάς. Τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι ο μεγαλύτερος και ίσως ο καλύτερος τίτλος για το Playstation 5, ενώ οι περίπου 13 ώρες παιχνιδιού θα σας ανταμείψουν πλήρως. Η ασταμάτητη δράση, η περιπέτεια και οι μικρές ενέσεις χιούμορ σε συνδυασμό με τα adaptive triggers και το haptic feedback του dualsense το κάνουν must have για την βιβλιοθήκη ενός κατόχου Playstation 5.

Tο Ratchet & Clank: Rift Apart κυκλοφορεί από τις 11 Ιουνίου 2021 αποκλειστικά για το Playstiation 5, στην τιμή των €79,99.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Sony Playstation Greece για τις ανάγκες του Review.

Ratchet & Clank: Rift Apart Review

9

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ

9.0/10

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Απολαυστικότατο gameplay. Μία πετυχημένη συνταγή με άψογη εκτέλεση.
  • Το shooting είναι υποδειγματικό ενώ τα όπλα είναι από άλλο «πλανήτη».
  • Γραφικά επόμενης γενιάς, με το dualsense να απογειώνει την εμπειρία.
  • Ποικιλία mini games, puzzles και διαφορετικών level.

ΜΑΣ ΧΑΛΑΣΕ

  • Μικρά bugs.
  • Ουδέτερο έως και αδιάφορο soundtrack.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα:

Panagiotis Kefis

Όλες οι νέες κυκλοφορίες για ταινίες και σειρές στην Ελλάδα

Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας

Διαφορετικό από ότι έχει ακουστεί τον τελευταίο καιρό

Πάνος Σιρμανίτσας

Σίγουρα αν γίνει θα έχουν επιτυχημένη συνταγή στο CGI

Panagiotis Kefis

Διαβάστε τα τελευταία μας Reviews:

Panagiotis Kefis

«Mayday, mayday…» Η πιο σκληρή φράση που μπορεί να ακουστεί από έναν πιλότο ή και πιο αστεία για τους παλιότερους που έχουν …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για την Remastered έκδοση του Legend of Mana

Panagiotis Kefis

26 χρόνια μετά από το βροντερό «Freeeedom..» που φώναξε ο  Mel Gibson στο τέλος του Braveheart (1995) έφτασε η στιγμή να βάλουμε …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για τον δημιουργό παιχνιδιών της Nintendo στο Switch

Panagiotis Kefis

Easy to learn - Hard to master

Panagiotis Kefis

Τα «ιδιαίτερα» παιχνίδια έχουν διεκδικήσει την δική τους θέση στην gaming βιομηχανία και έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Συνήθως αυτά τα …