Rainbow Six Extraction Review

Μία από τις καλύτερες co-op εμπειρίες

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on email
Share on linkedin

Από το πρώτο Rainbow Six που κυκλοφόρησε το 1998, η σειρά μας έχει προσφέρει τα τελευταία 24 χρόνια παραπάνω από 15 κυκλοφορίες και άπειρα expansions και έχει καταφέρει επάξια να κερδίσει το κοινό των tactical shooters. Φέτος με την κυκλοφορία του Rainbow Six Extraction, η σειρά αποφάσισε να δοκιμάσει ξανά μετά το Outbreak να προσθέσει το sci fi και εξωγήινο στοιχείο που έχει καταφτάσει στην γη σε μορφή πανδημίας, κερδίζοντας έτσι αρκετούς πόντους λόγω της επικαιρότητας. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η κυκλοφορία του Rainbow Six Extraction δεν ήταν και η ιδανική, αφού ο τίτλος πέρασε από πολλά κύματα μέχρι να κυκλοφορήσει, ενώ αρχικά είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει ως Quarantine και όχι Extraction.

To Extraction εξελίσσεται λίγα χρόνια μετά το Rainbow Six Siege, που μία εξωγήινη απειλή, ονόματι Archaeans, έχει καταλάβει τον πλανήτη. Περισσότερες πληροφορίες για την πλοκή του παιχνιδιού μαθαίνουμε σε ένα μικρό εισαγωγικό βίντεο που παίζει κάθε φορά με την έναρξη του παιχνιδιού, αλλά δυστυχώς όταν ξεκινάς να παίζεις η ιστορία περνάει σε δεύτερη μοίρα. Παρόλο που το παιχνίδι είναι η εξέλιξη του Siege, έχουμε να κάνουμε με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο προσέγγισης με αρκετά δανεικά χαρακτηριστικά. Αρχικά το παιχνίδι παίζεται αμιγώς online ακόμα και στο solo, ενώ είναι αποκλειστικά PVE, με το PVP να απουσιάζει τελείως.

Η ιστορία ξεδιπλώνεται σε τέσσερις κύριες περιοχές. Την Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, την Αλάσκα και το Νέο Μεξικό. Κάθε μία από αυτές τις περιοχές έχει τρεις υπό-περιοχές. Μέχρι στιγμής τα πράγματα είναι αρκετά ξεκάθαρα, εκεί που οι νέοι παίκτες μπορούν να μπερδευτούν είναι τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας. Όταν παίζεις solo ή σε party με φίλους, ο leader μπορεί διαλέξει ένα από τέσσερα επίπεδα δυσκολίας (moderate, cautious, severe, critical). Πέρα από την αυξανόμενη δυσκολία που θεωρείται δεδομένο κάθε επιλογή αυξάνει προοδευτικά τις πιθανότητες να εμφανιστούν μεγαλύτερης δυσκολίας εχθροί. Επίσης κάθε περιοχή όταν επιλεχθεί σε υψηλότερη δυσκολία μπορεί να εμφανίσει επιπλέον εμπόδια όπως πυκνή ομίχλη. Όλα φυσιολογικά μέχρι στιγμής που γίνεται το μπέρδεμα. Το πρόβλημα είναι ότι εάν πας να κάνεις matchmaking για να βρεις νέους παίκτες να παίξετε μαζί, η κάθε πόλη έχει προκαθορισμένη δυσκολία, με την Νέα Υόρκη να είναι πάντα η ευκολότερη (moderate) μέχρι το Νέο Μεξικό που είναι πάντα το δυσκολότερο (critical). Αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγάλο πονοκέφαλο σε αυτούς που θέλουν να ολοκληρώσουν όλα τα challenges κάθε πόλης και δεν έχουν φίλους που έχουν στην κατοχή τους το παιχνίδι θα αναγκαστούν ή να το παίξουν solo ή να υποστούν τα αρνητικά προκαθορισμένης δυσκολίας.

Σε κάθε περιοχή θα συναντήσουμε τρία διαφορετικά objectives και δύο safe zones. Το στήσιμο του παιχνιδιού θυμίζει αρκετά division, αφού καλούμαστε να μπούμε σε μία περιοχή υψηλής επικινδυνότητας, να κάνουμε το objective και να μπούμε σε ένα αντίστοιχο safe house. Υπάρχουν συνολικά 13 διαφορετικά objectives στο Extraction, τα οποία εμφανίζονται με τυχαία σειρά. Συνήθως ο σκοπός των objective είναι είτε η εξουδετέρωση και το σαμποτάρισμα των Archaeans είτε η άντληση πληροφοριών με σκοπό την μελλοντική τους εξουδετέρωση. Μπορώ να πω ότι τα βρήκα αρκετά ενδιαφέροντα και απολαυστικά, ενώ μετά από σχεδόν 60 γεμάτες ώρες παιχνιδιού δεν με κούρασαν ούτε στιγμή. Εάν κάποιος θέλει να ολοκληρώσει στο 100% μια υπό-περιοχή, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να ολοκληρώσει τα challenges που του δίνονται ανά τρία κάθε φορά και το παιχνίδι τα ονομάζειstudies. Τα studies μπορεί να είναι από πολύ απλά tasks όπως να σκανάρουμε εχθρούς μέχρι και πιο πολύπλοκα και χρονοβόρα όπως σερί stealth kills κλπ.

Σε κάθε περιοχή που θα επισκεφτούμε η λογική είναι λίγο πολύ ίδια. Υπάρχουν συγκεκριμένοι εχθροί να αντιμετωπίσουμε και η προσέγγιση μας θα κρίνει εάν θα δυσκολευτούμε πολύ ή λίγο. Η stealth προσέγγιση είναι σίγουρα η πιο εύκολη και ασφαλής λύση αλλά πάντα θα υπάρχουν σημεία όπου η ΑΙ του παιχνιδιού γίνεται ανισόρροπη με αποτέλεσμα τελικά να σε ακούσουν και να επικρατήσει ο πανικός. Όταν οι operators εκτεθούν, αυτό που γίνεται είναι να γεννιούνται συνεχώς εχθροί από φωλιές που βρίσκονται σε διάφορα μέρη της πίστας και να καταλήγουν σε ορδές που έρχονται αδυσώπητα κατά πάνω μας. Εάν τα πράγματα δυσκολέψουν αρκετά το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε extract ανεξάρτητα εάν έχουμε ολοκληρώσει το objective. Το ωραίο έρχεται τώρα όμως. Εάν ένας από τους operator πεθάνει κατά την διάρκεια της μάχης, τυλίγετε σε ένα σιχαμερό κουκούλι το οποίο είτε πρέπει να το κουβαλήσουμε στο extraction είτε θα πρέπει να ξαναμπούμε στην περιοχή να τον βρούμε και να τον επαναφέρουμε. Όσο αυτός ο operator δεν έχει διασωθεί χαρακτηρίζεται ως MIA (missing in action) και δεν είναι διαθέσιμος να τον επιλέξουμε για άλλη αποστολή.

Συνολικά έχουμε στην διάθεσή μας 18 operators με τους περισσότερους να τους έχει δανειστεί το παιχνίδι από το siege. Κάθε operator έχει τα δικά του ξεχωριστά όπλα και abilities τα οποία σε ομαδικό παιχνίδι μπορούν να συνδυαστούν όλα μαζί σε ένα άριστο και αρμονικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα ένας μπορεί να έχει τον Doc που μπορεί να προσφέρει παραπάνω υγεία στους συμπαίκτες του, τον Lion που σκανάρει την πίστα και τον Rook που προσφέρει armor. Οι εναλλακτικές και οι προσεγγίσεις είναι αμέτρητες και καλύπτουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους παιχνιδιού. Παράλληλα το παιχνίδι σε ωθεί να διαλέξεις σχεδόν όλους τους operators γιατί πέρα από αυτούς που θα χαρακτηριστούν ως MIA, εάν ο operator έχει δεχθεί ζημιά θα τον ακολουθήσει και μετά το extraction, καθιστώντας αδύνατο να τον χρησιμοποιήσεις άμεσα. Οι operators φτάνουν μέχρι και το δέκατο level στο progression τους όπου, πέρα από τα cosmetics ξεκλειδώνουν νέα όπλα, μεγαλύτερη αντοχή στην ζημιά και αναβαθμισμένα abilities. Θεωρώ δεδομένο ότι για να παίξει κάποιος στην μεγαλύτερη δυσκολία πρέπει να έχει σε μεγαλύτερο level τον operator του.

Οπτικά το παιχνίδι ισορροπεί μεταξύ των δύο γενιών κονσολών. Εάν μιλούσαμε για μία κυκλοφορία στο PS4 τα σχόλια θα ήταν διθυραμβικά, έχοντας δει όμως τα επίπεδα που μπορεί να φτάσει η γενιά γραφικών θα πούμε ότι είναι απλώς όμορφο. Το παιχνίδι δίνει την επιλογή quality και performance mode με τις διαφορές να είναι ελάχιστες, διατηρώντας πάντα έστω και στο minimum σταθερό framerate στα 60fps. Τεχνικά το gunplay του είναι ακριβές έως και υποδειγματικό συγκριτικά με άλλα shooters. Τα μοντέλα των εχθρών περνάνε με το ζόρι την βάση είτε από θέμα σχεδιασμού και έμπνευσης είτε από την μικρή τους ποικιλία, αλλά δεν θα σας χαλάσουν την εμπειρία. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα του ήχου, όπου πέρα από την άψογη αναπαραγωγή των εφέ που κάνουν οι εχθροί, προδίδοντας την ακριβή θέση τους, το απαλό μουσικό χαλί που παίζει κατά την διάρκεια που βρισκόμαστε μέσα σε μία περιοχή δημιουργεί ένα αρκετά horror κλίμα που για να πω την αλήθεια δεν περίμενα να βιώσω.

Συνοψίζοντας, το Rainbow Six Extraction είναι καλοδεχούμενη προσθήκη στην σειρά. Παρόλο που πατάει σε κλασσικές συνταγές η όλη ιδέα με τους operators που μένουν πίσω και πρέπει να τους διασώσεις αποτυπώνεται άψογα και είναι πολύ φρέσκια. Το co-op θα αναδείξει τις πτυχές του παιχνιδιού που ήθελαν να περάσουν στο ευρύ κοινό οι δημιουργοί, ενώ στο solo η εμπειρία μειώνεται δραματικά. Οπτικά η συγκεκριμένη κυκλοφορία έχει την κατάρα των ενδιάμεσων γενιών και σίγουρα θα μπορούσε να εντυπωσιάσει παραπάνω. Αυτό που τελικά καταφέρνει είναι να ξεχωρίσει ανάμεσα στα δεκάδες co-op παιχνίδια που ξεφυτρώνουν τα τελευταία δύο χρόνια και να τους δείξει τον δρόμο για νέες ιδέες. Οι φανατικοί της σειράς του έχουν αγοράσει ήδη, για τους υπόλοιπους το συνιστώ ανεπιφύλακτα αφού πέρα από την προσθήκη του παιχνιδιού στο Game Pass από την πρώτη μέρα, διατίθεται σε budget τιμή συγκριτικά με την βαρύτητα του ονόματος του τίτλου.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Rainbow Six Extraction

8

ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

8.0/10

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Μία από τις καλύτερες co-op εμπειρίες.
  • Η ιδέα των MIA operators είναι φρέσκια και δίκαιη.
  • Budget τιμή, κυκλοφορία στο Game Pass και crossplay.
  • Στιβαρό gun play.
  • Μεγάλη ποικιλία operators και όπλων.

ΜΑΣ ΧΑΛΑΣΕ

  • Στο solo χάνει αρκετά.
  • Ανισόρροπη δυσκολία.
  • Το stealth σύστημα χρειάζεται μικρές αλλά σημαντικές διορθώσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Πρόσφατα

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα:

Panagiotis Kefis

H Nintendo στο χθεσινό Direct  έδωσε στα φώτα της δημοσιότητας νέα gameplay πλάνα από το Splatoon 3. Συγκεκριμένα παρουσίασε το Salmon Run …

Panagiotis Kefis

Παράλληλα τρέχει προσφορά με έκπτωση 50%

Panagiotis Kefis

Τι εκπλήξεις μας ετοιμάζει η Nintendo για σήμερα

Panagiotis Kefis

To GTA V κυκλοφορεί στην τρίτη κατά σειρά γενιά

Panagiotis Kefis

H περιδίνηση στην οποία βρίσκεται το Facebook εδώ και περίπου δύο χρόνια συνεχίζεται. Μετά τις διαφόρων ειδών δικαστικές περιπέτειες και σκάνδαλα που ταλανίζουν την …

Panagiotis Kefis

Επιστήμονες του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) δημιούργησαν ένα νέο υλικό, που είναι πιο ισχυρό από τον χάλυβα (ατσάλι), αλλά ελαφρύ σαν …

Διαβάστε τα τελευταία μας Reviews:

Panagiotis Kefis

Μία από τις καλύτερες co-op εμπειρίες

Panagiotis Kefis

Μπορεί ο συνδυασμός καλών παιχνιδιών να πετύχει;

Panagiotis Kefis

Η διασκεδαστική σειρά επιστρέφει

Panagiotis Bisarakis

Συναρπαστικά extreme sports με μία δόση cringe

Panagiotis Kefis

To Guardians of the Galaxy είναι η έκπληξη του 2021

Panagiotis Kefis

Αυτό το Zombie Apocalypse ξεκίνησε από ένα μπεργκεράδικο!!