Welcome To The Nerd Side

Glyph Review

Easy to learn - Hard to master

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on email
Share on linkedin

Καλοκαιράκι… η ιδανική στιγμή του χρόνου να μιλήσουμε για καραβίσια παιχνίδια. Τι είναι τα καραβίσια παιχνίδια θα μου πεις και θα έχεις και δίκιο. Όπως ο γνωστός σε όλους καραβίσιος καφές, τα παιχνίδια αυτά είναι αναγκαίο κακό για να περάσεις τις ατελείωτες ώρες του ταξιδιού σου. Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτών των παιχνιδιών είναι η απλή φύση τους, ότι είναι κολληματικά και ότι είναι τόσο δύσκολα, όσο λίγο πριν σπάσεις το κινητό σου… ή το Switch στην προκειμένη περίπτωση. Νομίζω ότι οι περισσότεροι θα καταλάβουν αμέσως την κατηγορία αυτών των παιχνιδιών. Τα καραβίσια παιχνίδια δεν τα συναντάς μόνο σε πλοία. Επιβιώνουν σε αίθουσες αναμονής, σε επιβάτες πίσω καθισμάτων αυτοκινήτου εάν είναι μοναχοπαίδια ακόμα σε ανιαρά zoom meetings λόγω Covid για να σκοτώνεις την ώρα σου.

Έχοντας ως γνώμονα τα παραπάνω η Bolverk Games έδωσε σάρκα και οστά στο Glyph. Η εταιρεία το κατηγοριοποιεί ως Adventure, 3D Platformer, αλλά εδώ θα έρθει η πρώτη μας μικρή διαφωνία. Το Glyph εντάσσετε στην κατηγορία των ball-rolling games, τα οποία έχουν φτάσει να είναι τόσα πολλά, κυρίως σε mobile εκδόσεις, όπου το Adventure δείχνει να είναι πλεονασμός. Η εμπειρία μου σε αυτά τα παιχνίδια είναι μικρή γιατί λίγα καταφέρνουν να σου κρατήσουν το ενδιαφέρον ζωντανό. Θυμάμαι πολύ καλά την πρώτη μου επαφή με ball-rolling game, στο Playstation 1, όπου έπαιζα μανιωδώς το Kula World. Σε όλο το παιχνίδι χειριζόμαστε μία μπάλα όπου ο κύριος εχθρός της είναι το έδαφος γύρω από τους διαδρόμους της πίστας, τύπου «the floor is lava».

Όταν λοιπόν ασχολήθηκα για πρώτη φορά με το Glyph, το πρώτο καμπανάκι της ανάμνησης χτύπησε και ξεκίνησα να παίζω. Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η ιστορία υπάρχει για τυπικούς λόγους και ότι το παιχνίδι εστιάζει ξεκάθαρα στο gameplay. Το παιχνίδι είναι βασισμένο στην αναζήτηση των μυστικών ενός αρχαίου πολιτισμού, όπου εξαφανίστηκε. Το όλο setting παραπέμπει σε Αίγυπτο χωρίς όμως να γίνεται απευθείας αναφορά. Το σενάριο είναι βασικό, δεν υπάρχουν cutscenes, ούτε voiceovers.

Πνοή στον ας τον πούμε χαρακτήρα μας (Glyph) δίνει ένα ρομποτικό σκαθάρι (Anobi). Αυτό το σκαθάρι είναι το τελευταίο δείγμα αυτού του χαμένου πολιτισμού και θα μας βοηθήσει να τον ανακτήσουμε πίσω. Ξεκινώντας και πριν μπούμε στο βασικό παιχνίδι θα χρειαστεί να περάσουμε από ένα σύντομο tutorial για να εξοικειωθούμε με τις κινήσεις του Glyph. Στην συνέχεια περνάμε στο κεντρικό Hub. Τον Anobi θα τον συναντάμε συνέχεια μέσα στα levels, κυρίως για να μας δίνει tips και να μοιράζεται κάποια μικρά αποσπάσματα από το lore του παιχνιδιού. Μπορείτε και να τον αγνοήσετε τελείως, χωρίς να αλλάξει κάτι στην τελική εμπειρία του παιχνιδιού.

Μόλις αποκτήσουμε πρόσβαση στο κεντρικό hub μπορούμε να κινηθούμε σχετικά ελεύθερα και να ξεκλειδώσουμε τα level που θέλουμε να επισκεφτούμε. Το παιχνίδι προσφέρει 80 level, τα οποία έχουν πέντε διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας, ενώ χωρίζονται σε δύο είδη τα exploration και τα time trials. Στο πρώτο ο παίκτης έχει όλη την πολυτέλεια του χρόνου να εξερευνήσει την πίστα ανακαλύψει collectibles, να συλλέξει νομίσματα και διαμάντια. Στα time trials αντίπαλος είναι ο χρόνος, το παιχνίδι επιβραβεύει τον παίκτη με διαμάντια ανάλογα με το χρόνο που τελειώσει την πίστα και το αντίστοιχο μετάλλιο (χρυσό, ασημένιο, χάλκινο).

Για να ολοκληρωθεί ένα level και να πάμε στο επόμενο πρέπει να συλλέξουμε όλα τα κλειδιά. Μαζί με τα κλειδιά, τα διαμάντια και τα νομίσματα υπάρχουν και τα χρυσά σκαθάρια. Όλα αυτά χρησιμοποιούνται για διαφορετικούς σκοπούς. Τα νομίσματα ξεκλειδώνουν νέες πίστες, τα διαμάντια ξεκλειδώνουν νέα κομμάτια του hub ενώ τα χρυσά σκαθάρια θεωρούνται πιο «πολύτιμο» νόμισμα. Η παγίδα με τα χρυσά σκαθάρια, είναι ότι για να εμφανιστούν θα πρέπει να έχετε συλλέξει όλα τα νομίσματα της πίστας.

Οι πίστες είναι αρκετά λιτές σχεδιαστικά αλλά παράλληλα καλαίσθητες. Κυριαρχούν τα χρώματα της ερήμου, με αποχρώσεις του κίτρινου και του καφέ αλλά και με την έντονη αντίθεση του μπλε ουρανού. Τα γεωμετρικά σχήματα κυριαρχούν, ενώ έχει αρκετά όμορφες σκιάσεις. Τα γραφικά δεν κουράζουν και η γενικότερη εμπειρία του gameplay είναι αρκετά ομαλή, χωρίς σπασίματα στην εικόνα και γραφικά που είναι καθαρά. Ο ήχος από την άλλη κινείται σε βασικά επίπεδα, με τα ηχητικά εφέ να γίνονται πιο έντονα όταν ανακαλύπτουμε πράγματα.

Το παιχνίδι κερδίζει όλους τους πόντους του στο gameplay του. Όλα τα υπόλοιπα έχουν παραμεριστεί με σκοπό ο παίκτης να εστιάσει εκεί. Οι μηχανισμοί είναι πολύ απλοί και κατανοητοί, αυτό δεν κάνει το παιχνίδι απαραίτητα εύκολο. Θα χρειαστεί να οπλιστείτε με υπομονή καθώς η ισορροπία σε στενά και ανισόπεδα σημεία δεν είναι εύκολη, ενώ τα άλματα θέλουν ακρίβεια ολυμπιονίκη. Το rage quit είναι δεδομένο στους ανυπόμονους, αλλά η επιβράβευση είναι μεγαλύτερη για τους υπομονετικούς.

Συνοψίζοντας, το Glyph τσεκάρει όλα τα κουτάκια του καραβίσιου παιχνιδιού που αναφέραμε στην αρχή, αλλά και του πολύ διασκεδαστικού. Ο τίτλος easy to learn- hard to master θα του ταίριαζε γάντι, καθώς η απλότητά του σε συνάρτηση με την  δυσκολία του, το καθιστά φονικό συνδυασμό για τους ανυπόμονους παίκτες. Το Glyph κυκλοφορεί στο Nintendo Switch και πραγματικά δεν θα μπορούσα να το φανταστώ σε άλλη κονσόλα, που δεν είναι φορητή. Το παιχνίδι είναι ιδανικό για την κονσόλα της Nintendo και εάν το βρείτε προσφορά, είναι must have για την συλλογή σας.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Bolverk Games για τις ανάγκες του Review.

Το Glyph είναι διαθέσιμο από την 1η Φεβρουαρίου 2021 αποκλειστικά για το Nintendo Switch στην τιμή των €19.99

Glyph

8.5

ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

8.5/10

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Εθιστικό.
  • 80+ Levels.
  • Ιδανικό για να φορητές συσκευές όπως το Switch.
  • Δυσκολία που σε επιβραβεύει…

ΜΑΣ ΧΑΛΑΣΕ

  • ..δυσκολία που θέλεις να σπάσεις ότι υπάρχει γύρω σου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα:

Panagiotis Kefis

Όλες οι νέες κυκλοφορίες για ταινίες και σειρές στην Ελλάδα

Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας

Διαφορετικό από ότι έχει ακουστεί τον τελευταίο καιρό

Πάνος Σιρμανίτσας

Σίγουρα αν γίνει θα έχουν επιτυχημένη συνταγή στο CGI

Panagiotis Kefis

Διαβάστε τα τελευταία μας Reviews:

Panagiotis Kefis

«Mayday, mayday…» Η πιο σκληρή φράση που μπορεί να ακουστεί από έναν πιλότο ή και πιο αστεία για τους παλιότερους που έχουν …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για την Remastered έκδοση του Legend of Mana

Panagiotis Kefis

26 χρόνια μετά από το βροντερό «Freeeedom..» που φώναξε ο  Mel Gibson στο τέλος του Braveheart (1995) έφτασε η στιγμή να βάλουμε …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για τον δημιουργό παιχνιδιών της Nintendo στο Switch

Panagiotis Kefis

Easy to learn - Hard to master

Panagiotis Kefis

Τα «ιδιαίτερα» παιχνίδια έχουν διεκδικήσει την δική τους θέση στην gaming βιομηχανία και έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Συνήθως αυτά τα …