Welcome To The Nerd Side

Ghosts ‘n Goblins Resurrection Review

O Arthur ανασταίνεται... ξανά και ξανά!

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on email
Share on linkedin

Όποιος από εμάς έχει γεννηθεί την δεκαετία του ‘80, σίγουρα έχει φανταστικές πολύχρωμες αναμνήσεις από τους πιο γνωστούς ήρωες στα video game, που παραμένουν στο επίκεντρο ακόμη και σήμερα. Εκείνα τα χρόνια η πρώτη μας επαφή με video games ήταν μέσα από τις coin-up arcade machines, τις μεγάλες μηχανές που έτρωγαν το χαρτζιλίκι μας με την ταχύτητα του φωτός. Δεν θα ξεχάσω πως παρακαλούσα τον πατέρα μου για ένα ακόμα πενηντάρικο (δραχμές) για να παίξω σε κάποια από αυτές τις μηχανές κατά την διάρκεια κάποιου ταξιδιού με πλοίο.

Εκεί συνάντησα πρώτη φορά ένα πολύ δύσκολο και συνάμα εθιστικό platform παιχνίδι, στο οποίο περνάς διάφορες πίστες γεμάτες τέρατα, ελέγχοντας ένα αστείο στην εμφάνιση ιππότη, με στόχο να σώσεις -κλασικά- την πριγκίπισσά που έχει πέσει θύμα απαγωγής από ένα δαίμονα. Το όνομα αυτού «Ghosts ‘n Goblins».

To Ghosts ‘n Goblins franchise της Capcom περιβάλλεται από μία συγκεκριμένη φήμη. Είτε το έχεις παίξει στις πρώτες του εκδόσεις σε arcade machine και NES, είτε έχεις παίξει το Ghouls ‘n Ghosts στο Genesis και το Super Ghouls ‘n Ghosts στο Super NES, ξέρεις πως πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι που σε κάνει να νιώθεις πως κατάκτησες ένα βουνό στο τέλος κάθε πίστας. Εγώ προσωπικά είχα ασχοληθεί μαζί του λίγο σε arcade και πάρα πολύ στην Super NES κονσόλα. Θυμάμαι πως μου είχε πάρει πάνω από ένα χρόνο να το τελειώσω με πολλά μεγάλα διαλλείματα, αφού από τα νεύρα μου ήθελα να πετάξω την κασέτα. Όμως η αξία της αντίθεσης των συναισθημάτων υπερηφάνειας όταν καταφέρνεις μία πίστα ή ένα boss είναι ανεκτίμητη.

Λίγο πάνω από 35 χρόνια αργότερα, το Ghosts ‘n Goblins Resurrection αναμιγνύει και αναζωογονεί αυτά τα παιχνίδια σε ένα platform παιχνίδι που μοιάζει νέο αλλά, όπως δεν αποτελεί έκπληξη, ενσωματώνει το ίδιο παιχνίδι που ωθεί τους παίχτες στα όριά τους. Η σύγχρονη εμφάνισή του μαλακώνει το χτύπημα που και που, αλλά το Resurrection εξακολουθεί να ορίζεται από σκληρές τακτικές που οι σχεδιαστές παιχνιδιών έχουν ενδεχομένως από καιρό αφήσει πίσω τους.

Το Ghosts ‘n Goblins Resurrection είναι ένα νέο παιχνίδι, αλλά ξανά-αφηγείται πρακτικά την αυθεντική ιστορία των Ghosts ‘n Goblins. Η βασική μηχανική δομή του franchise παραμένει επίσης άθικτη: Τρέχετε και πηδάτε από αριστερά προς τα δεξιά, ρίχνοντας ακόντια, μαχαίρια, φλογερά φίλτρα και άλλα όπλα εναντίον μιας φαινομενικά ατελείωτης επίθεσης από ζόμπι, σκελετούς και φτερωτούς δαίμονες. Ξεκινάτε το κάθε επίπεδο φορώντας πανοπλία, αλλά χάνετε ένα μέρος της κάθε φορά που δέχεστε ένα χτύπημα από εχθρό, έως ότου αναπόφευκτα κινείστε φορώντας μόνο ένα μποξεράκι με καρδούλες.

Το Resurrection δανείζεται μεγάλα κομμάτια του, όπως εμφάνιση επιπέδων, sequences και bosses από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, αλλά κυρίως από το Ghouls ‘n Ghosts. Μερικά από τα χαρακτηριστικά bosses και τα sequences της σειράς επαναπροσδιορίζονται από την καρτουνίστικη  και sketchy αισθητική του Resurrection, η οποία δίνει με έξυπνο τρόπο πολύ περισσότερο χρώμα και παραμυθένια ιδιοτροπία σε μια σειρά που πάντα ένιωθε πιο αναιδής, παρά τρομακτική. Βέβαια κάθε αναφορά στα παλιά παιχνίδια δεν λαμβάνεται αυτούσια. Ακόμα και οι εχθροί και τα sequences που μπορείτε να εντοπίσετε σε ένα συγκεκριμένο σημείο από ένα προηγούμενο παιχνίδι δεν είναι πανομοιότυπα με τους προκατόχους τους με αποτέλεσμα να μην αισθάνεσαι σαν να παίζεις ένα μέρος άλλου παιχνιδιού, αλλά είναι σίγουρα μια ισχυρή και ευχάριστη δόση νοσταλγίας. Επίσης έχει επανασχεδιαστεί και το ηχητικό κομμάτι του παιχνιδιού και φέρνει ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα retro αισθητικής.

Δεδομένου ότι το resurrection μοιάζει τόσο πολύ με τα παιχνίδια της εποχής των 8-bit και 16-bit στα οποία δίνει και φόρο τιμής, διατηρεί όλα τα στοιχεία ελέγχου και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που καλλιεργούσαν την αρχική, εκνευριστική φήμη της σειράς. Σε ένα σύγχρονο πλαίσιο, τα δομικά στοιχεία της σειράς δεν αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου. Συνδυάζοντας αργό χειρισμό με τα απρόβλεπτα, μερικές φορές άγνωστα, μοτίβα επίθεσης του εχθρού, ο μηχανισμός χειρισμού και ο σχεδιασμός του κάθε επιπέδου μοιάζουν σαν να έχουν σχεδιαστεί για να απογοητεύουν, παρά να προκαλούν.

Η ταχύτητά σας είναι αργή, δεν μπορείτε να ξεπεράσετε τους εχθρούς, έτσι το άλμα σας είναι και η κύρια κίνησή σας. Το άλμα είναι πάντα επικίνδυνο στο Ghost ‘n Goblins. Δεν έχετε έλεγχο στον αέρα και ακολουθεί ένα παράξενο τόξο που δεν είναι ποτέ ακριβώς η απόσταση που θέλετε να διανύσετε. Εν τω μεταξύ, τα επίπεδα εκμεταλλεύονται αυτό το περιορισμένο εύρος κίνησης. Οι πλατφόρμες απέχουν μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πιθανό να τις ξεπεράσετε ή να προσγειωθείτε στην άκρη σε ένα σημείο όπου με το παραμικρό χτύπημα από εχθρό πέφτετε στο κενό. Τα κύματα από ζόμπι και τέρατα, ήδη άφθονα, πετυχαίνουν πολλά φτηνά χτυπήματα, εμφανίζονται κάτω από τα πόδια σας με μικρή προειδοποίηση και επιτίθενται. Και πάλι, ακόμη και με άφθονη προειδοποίηση, δεν είστε ευκίνητοι. Θα πιαστείτε στον ύπνο 100%. Είναι μια τέλεια καταιγίδα με δυσάρεστη platform αίσθηση και ανελέητο επίπεδο σχεδίασης. Ετοιμαστείτε για πολλές εναλλαγές συναισθημάτων: αποτυχία, διασκέδαση, οργή αλλά εν τέλει και ικανοποίηση.

Το Resurrection προσθέτει μερικά νέα χαρακτηριστικά που κάνουν ορισμένες πτυχές ευκολότερες και πιο προσιτές, αν και ίσως να μην φτάνουν για πολλούς. Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα δυσκολίας. Εάν πεθάνετε επανειλημμένα, μπορείτε επίσης να μειώσετε προσωρινά τη δυσκολία κατά τη διάρκεια ενός επιπέδου ή να ενεργοποιήσετε μια ρύθμιση που ονομάζεται “Magic Metronome”, η οποία επιβραδύνει ολόκληρο το παιχνίδι. Νομίζω όμως πως η αλλαγή είναι ρηχή. Ακόμα και στο Squire, το χαμηλότερο από τις επιλογές δυσκολίας, πρέπει να απομνημονεύσετε τα μοτίβα κίνησης του εχθρού για μεγάλες ακολουθίες και να καταφέρετε τέλεια άλματα ως στο τέλος. Επιπλέον, η εγγενής δυσκολία που δημιουργείται από τον αργό χειρισμό δεν μειώνεται τόσο εύκολα.

Υπάρχει επίσης ένα νέο σύστημα μαγείας, το οποίο προσθέτει επιθέσεις που καθαρίζουν την οθόνη μετατρέποντας τους εχθρούς σε βάτραχους ή με βολές αστραπής πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά. Ενώ είναι χρήσιμο, άφθονο και περιορίζεται μόνο από μια σύντομη επαναφόρτιση, δεν σας δίνει ποτέ την αναπνοή που χρειάζεστε όταν πνίγεστε από εχθρούς οι οποίοι είναι τόσο άφθονοι που ακόμη και ένα τέλεια εκτελεσμένο μαγικό δίνει μόνο λίγα δευτερόλεπτα ανακούφισης και σίγουρα δεν θα σας επιτρέψει να προχωρήσετε πολύ. Η μαγεία επίσης χρειάζεται λίγα δευτερόλεπτα φόρτισης κάτι που στερεί χρόνο από το να πετάξετε το όπλο σας και δίνει στους εχθρούς περισσότερο από αρκετό χρόνο για να σας κατακρεουργήσουν.

Κάτι που δεν περιμέναμε να συμβεί ποτέ στο Franchise έγινε με τον ερχομό του Resurrection. Προστέθηκε η δυνατότητα του Co-op mode, όπου μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι με ένα φίλο σας. Εξαιρετική προσθήκη σίγουρα, αλλά ένα πρόβλημα που αντιμετώπισα προσωπικά ήταν να βρω κάποιον να παίξει μαζί μου αφού πολύ λίγοι άντεχαν την αποτυχία για πάνω από 15’.Παρόλα ταύτα, το να έχεις την επιλογή είναι σίγουρα ευπρόσδεκτο. Η προσθήκη online Co-op mode σε μελλοντικό update, κρίνεται απαραίτητη προσφέροντας στον τίτλο μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

Το Resurrection βρίσκει μια καλή ισορροπία μεταξύ της πιστής παραμονής στην ενοχλητική κληρονομιά του και της έλξης του παίχτη. Τα πρωτότυπα παιχνίδια Ghosts ‘n Goblins είναι διαβόητα για τα finale που σε προκαλούν να τα ξαναπαίξεις. Όταν φτάσετε στο τελικό boss, σας λένε να παίξετε ξανά το παιχνίδι από την αρχή πριν τους πολεμήσετε. To Resurrection αντίθετα σας δίνει μία ικανοποίηση ενός τέλους πριν σας πετάξει πίσω στην οθόνη επιλογής επιπέδου στην οποία θα υπάρχουν πλέον πιο δύσκολα “Shadow Levels” για να κάνει το δεύτερο Playthrough να νιώσει φρέσκο. Έχοντας μόλις τελειώσει βέβαια το πολύ δύσκολο αυτό παιχνίδι, η ιδέα ακόμα πιο δύσκολων επιπέδων ίσως αποθαρρύνει πολλούς παίχτες.

Συνοψίζοντας, έχω να δηλώσω πως πέρασα πολύ καλά παίζοντας το Ghost ‘n Goblins Resurrection. Σίγουρα ένιωσα και δυσάρεστα συναισθήματα, όπως οργή ή απελπισία, αλλά η ικανοποίηση που με κατέκλυσε όταν τα κατάφερα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας ίσως αποθαρρύνει πολλούς από το να επιστρέψουν σε αυτό ή να το παίξουν καν, αλλά αυτή είναι η κληρονομιά του Franchise και νομίζω πως η Capcom έκανε εξαιρετική δουλειά στην ανάσταση της σειράς με αυτή την προσθήκη. Η διάρκεια ενός playthrough κυμαίνεται μεταξύ 6-8 ωρών ανάλογα με τα skills του εκάστοτε παίκτη. Όσοι έχετε ασχοληθεί με παιχνίδια της σειράς τότε σίγουρα αξίζει να το δείτε σοβαρά. Όσοι απολαμβάνετε πολύ δύσκολα platform παιχνίδια, τότε επίσης αξίζει να του ρίξετε μια ματιά.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Ghost 'n Goblins Resurrection Review

7

ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

7.0/10

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Πολύ όμορφα Sketchy γραφικά με ρετρο Soundtrack
  • Co-op Mode
  • Πιστή αναφορά στο Franchise
  • Τιμή
  • Διασκεδαστικό με μεγάλη αίσθηση ικανοποίησης

ΜΑΣ ΧΑΛΑΣΕ

  • Δυσκολία που προκαλεί απογοήτευση, αντί για πρόκληση
  • Τα νέα επίπεδα δυσκολίας δεν κάνουν αισθητή διαφορά
  • Σύστημα μαγείας που δεν δίνει μεγάλη ουσία
  • Η υπερβολική δυσκολία βλάπτει το replayability
  • Απουσία online Co-op mode

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα:

Panagiotis Kefis

Όλες οι νέες κυκλοφορίες για ταινίες και σειρές στην Ελλάδα

Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας

Διαφορετικό από ότι έχει ακουστεί τον τελευταίο καιρό

Πάνος Σιρμανίτσας

Σίγουρα αν γίνει θα έχουν επιτυχημένη συνταγή στο CGI

Panagiotis Kefis

Διαβάστε τα τελευταία μας Reviews:

Panagiotis Kefis

«Mayday, mayday…» Η πιο σκληρή φράση που μπορεί να ακουστεί από έναν πιλότο ή και πιο αστεία για τους παλιότερους που έχουν …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για την Remastered έκδοση του Legend of Mana

Panagiotis Kefis

26 χρόνια μετά από το βροντερό «Freeeedom..» που φώναξε ο  Mel Gibson στο τέλος του Braveheart (1995) έφτασε η στιγμή να βάλουμε …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για τον δημιουργό παιχνιδιών της Nintendo στο Switch

Panagiotis Kefis

Easy to learn - Hard to master

Panagiotis Kefis

Τα «ιδιαίτερα» παιχνίδια έχουν διεκδικήσει την δική τους θέση στην gaming βιομηχανία και έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Συνήθως αυτά τα …