Welcome To The Nerd Side

Balan Wonderworld Review

Ακόμα και οι πιο μαγικοί κόσμοι έχουν τις ατέλειες τους

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on email
Share on linkedin

Διανύουμε την εποχή όπου η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών προσφέρει αμέτρητες επιλογές, για όλα τα γούστα. Αυτή τη στιγμή μπορεί κάποιος να απολαύσει αρκετά λιτούς και εθιστικούς τίτλους παιχνιδιών, αλλά και τίτλους που είναι αποτέλεσμα παραγωγών που θα ζήλευαν ακόμα και κινηματογραφικές ταινίες. Ανεξάρτητα λοιπόν από το μέγεθος, τα περισσότερα έχουν μια κοινή βάση στη λογική τους και αυτή βασίζεται στα κλασσικά platform παιχνίδια. Ένας χαρακτήρας τρέχει, πηδά, συλλέγει αντικείμενα σε πίστες που έχουν αρχή, μέση, τέλος και φυσικά ένας «κακός» παραμονεύει, συνήθως στο τέλος.

Το λιθαράκι του για τα παραπάνω έχει βάλει και ο Ιάπωνας Γιούτζι Νάκα, ο κύριος προγραμματιστής της αρχικής σειράς παιχνιδιών Sonic the Hedgehog στο Sega Mega Drive. Ο Γιούτζι και η θυγατρική ομάδα της Square Enix, Balan Company είναι οι υπεύθυνοι για την δημιουργία του Balan Wonderworld, ενός πολύχρωμου 3D platformer που προσπαθεί να επικοινωνήσει με όλους με μία κοινή γλώσσα, αυτή της μουσικής.

Ξεκινώντας, το παιχνίδι μας καλωσορίζει με ένα εισαγωγικό βίντεο, δίνοντάς μας μία πρώτη γεύση τι θα ακολουθήσει. Στο βίντεο πρωταγωνιστεί ένα προβληματισμένο παιδί που φαίνεται ανασφαλές και τρομαγμένο να τριγυρίζει σε μία πόλη. Aπό το πουθενά ξεφυτρώνει ένα μαγικό θέατρο. Μέσα στο σκονισμένο και παρατημένο θέατρο ερχόμαστε σε επαφή για πρώτη φορά με τον μαέστρο Balan. Το σκοτεινό θέατρο παίρνει αμέσως ζωή και μετατρέπεται σε ένα φαντασμαγορικό μιούζικαλ. Τώρα αρχίζει η περιπέτεια μας. Έχοντας επιλέξει έναν από τους δύο διαθέσιμους χαρακτήρες τον Leo Craig ή την Emma Cole ταξιδεύουμε στο νησί Wonderwold.

Σκοπός του παιχνιδιού είναι στην αποκατάσταση της ισορροπίας στις καρδιές των δώδεκα «ταραγμένων» ψυχών, καθαρίζοντας τες από τους Negati και άλλα αρνητικά συναισθήματα. Το παιχνίδι εξελίσσεται σε δώδεκα κεφάλαια τα οποία αποτελούν δώδεκα διαφορετικές ιστορίες. Παρόλο που το παιχνίδι είναι μεταφρασμένο σε πολλές γλώσσες, μέσα σε αυτές και τα ελληνικά, οι ιστορίες δεν έχουν κανένα λεκτικό σενάριο. Η αφήγησή τους παραδίδεται με μία εκπληκτική σκηνοθεσία και με τέτοιο τρόπο όπου γίνονται κατανοητές από όλους. Βασικό στοιχείο των ιστοριών είναι η μουσική και ο χορός, ενώ κάθε φορά που ολοκληρώνουμε ένα κεφάλαιο, ο πρωταγωνιστής της ιστορίας και του παιχνιδιού γιορτάζουν την αποκατάσταση της ισορροπίας με χορό και τραγούδι.

Κάθε κεφάλαιο αποτελείται από δύο πράξεις (acts) και μία τελική μάχη. Τα κεφάλαια είναι διάσπαρτα γύρω από το νησί και για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτά πρέπει να συλλέξουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό χρυσών αγαλματιδίων με την μορφή του Balan. Κάθε πράξη διαρκεί περίπου 20-30’ ανάλογα με το πόσο θα εξερευνήσετε την πίστα. Όλες οι πίστες είναι ξεχωριστές, πολύχρωμες και φορτωμένες με αρκετά στοιχεία και κρυφά μονοπάτια προς εξερεύνηση. Ο σχεδιασμός κάθε κεφαλαίου είναι επηρεασμένος από την εκάστοτε ιστορία που παρουσιάζεται με ένα cutscene στη αρχή και στο τέλος κάθε τελικής μάχης.

Για να φέρουμε εις πέρας τα κεφάλαια έχουμε στη διάθεση μας μια αρκετά πλούσια επιλογή από 80 στολές. Όλες οι στολές δίνουν ξεχωριστές ιδιότητες στον παίκτη, όπως να πηδάει, να σπάει ή να μετακινεί συγκεκριμένα αντικείμενα ακόμα και να πετάει για περιορισμένο χρονικό διάστημα και να μετακινείται σε διάφορα δυσπρόσιτα κομμάτια των κεφαλαίων. Κάθε πράξη περιέχει τις δικές της στολές που ταιριάζουν με το περιβάλλον, αλλά για να εξερευνήσετε πλήρως το παιχνίδι θα χρειαστεί να επανέλθετε με στολές που έχετε αποκτήσει από άλλα κεφάλαια. Κάθε πράξη έχει σημεία που εξυπηρετούν και ως checkpoints, αλλά και ως «βεστιάρια» όπου μπορείτε να αλλάξετε στολές. Ο παίκτης έχει στην διάθεση του τρεις στολές την φορά και να τις εναλλάσσει για να πετύχει τον σκοπό του. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού, θέλοντας να εστιάσουν στην συνολική αίσθησή του, επέλεξαν να μην έχουν πολύπλοκους συνδυασμούς κουμπιών, με αποτέλεσμα όλα τα κουμπιά να κάνουν ακριβώς τις ίδιες ενέργειες, ακόμη και στο μενού του παιχνιδιού. Επίσης κάποιες από τις στολές, κυρίως αυτές που διαθέτουν όπλα, αφαιρούν την επιλογή του άλματος. Άρα για να προχωρήσεις ανάμεσα στα κεφάλαια θα χρειαστεί να εναλλάσσεις συνέχεια μεταξύ στολών μάχης και αυτών που μπορούν να πραγματοποιήσουν άλμα.  

Τα προαναφερθέντα έχουν προκαλέσει αρκετά αρνητικά σχόλια γύρω από το παιχνίδι. Δεν βρίσκω αρνητικό ούτε τον χειρισμό με ένα κουμπί, ούτε ότι σε παιχνίδι που ανήκει στο συγκεκριμένο είδος (platform) δεν μπορεί να κάνει άλματα ο χαρακτήρας. Το μεγάλο αρνητικό είναι ότι οι στολές αργούν αρκετά στην εναλλαγή τους, με αποτέλεσμα να γίνεται εκνευριστικό όταν χάνεις για τον ελάχιστο χρόνο που διαρκεί η αλλαγή της στολής. Δεύτερο πολύ σημαντικό αρνητικό είναι ότι εάν χάσεις όλες τις στολές μένεις με τον αρχικό χαρακτήρα που διάλεξες, που δεν μπορεί να πολεμήσει κανέναν από τους εχθρούς. Αυτό μπορεί να γίνει ιδιαίτερα εκνευριστικό στις τελικές μάχες και ιδιαίτερα στην τελευταία μεγάλη μάχη, όπου εάν χάσεις όλες τις στολές δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις κανένα χτύπημα.

Οι ποικιλία των αντιπάλων είναι αρκετά φτωχή αφού περιορίζεται σε πέντε έξι το πολύ διαφορετικά μαύρα πλάσματα, τα Negati, τα οποία ξεφυτρώνουν ανά τακτά διαστήματα μέσα στα κεφάλαια, χωρίς να αποτελούν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση. Παράλληλα σε πολλά σημεία θα βρούμε και ένα μεγάλο χρυσό καπέλο όπου μας ξεκλειδώνει την μάχη του Balan (Balan’s Bout). Η μάχη του Balan είναι μια μπόνους μάχη, όπου ο Balan παλεύει στον αέρα με τον αιώνιο εχθρό του Lance (Balan…Lance). Η μάχη αποτελείται μικρά events (Visual Quick Time Events) όπου σκοπό έχει να συγχρονίσουμε το είδωλο του Balan στο σωστό σημείο για να πατήσουμε το κουμπί εγκαίρως ή να σπαμάρουμε το πάτημα των κουμπιών όταν εμφανιστούν πολλαπλά είδωλα. Ενώ η μάχη αποτελεί ένα ευχάριστο διάλειμμα και προσφέρει αρκετά καλούδια ακόμα και χρυσό αγαλματίδιο, επαναλαμβάνεται συνεχώς σε σημείο που καταντάει βαρετή. Ο μεγάλος αντίπαλος εμφανίζεται ως ξεχωριστή πράξη σε κάθε κεφάλαιο. Η αντιμετώπιση όλων των τελικών bosses πραγματοποιείται με τον κλασσικό τρόπο των τριών χτυπημάτων που έχουμε γνωρίσει σε παλαιότερα παιχνίδια. Μετά την ολοκλήρωση των δώδεκα κεφαλαίων οδηγούμαστε στην τελευταία μεγάλη μάχη, που η δυσκολία μεγαλώνει ελάχιστα και είναι μεγαλύτερη σε διάρκεια. Αφού ολοκληρώσουμε την τελική μάχη ξεκλειδώνεται μία επιπλέον πράξη σε κάθε κεφάλαιο, άρα συνολικά δώδεκα νέες πίστες.

Στο κεντρικό νησί θα έρθουμε σε επαφή με μερικά πολύχρωμα και αρκετά πεινασμένα πλάσματα, τα tims. Tα tims ταΐζονται από τους χρωματιστούς κρυστάλλους που συλλέγουμε από τα κεφάλαια και πολλαπλασιάζονται με σκοπό να χτίσουν ξανά το κεντρικό πύργο στο νησί. Το consept με τα tims είναι επηρεασμένο από τον κήπο των Chao που υπήρχε στο Sonic Adventure. Ενώ εκ πρώτης όψης τα tims φαίνονται αχρείαστα, κάθε ένα από αυτά μπορεί να προσφέρει την βοήθειά του στο ταξίδι μας. Πριν μπούμε σε κάθε κεφάλαιο μπορούμε να κουβαλήσουμε μαζί μας ένα tim. Τα ροζ μαζεύουν αντικείμενα από την πίστα, ενώ τα κόκκινα δίνουν ένα χέρι βοηθείας στη μάχη ενάντια στα Negati. Στο νησί βρίσκεται ένα μεγάλο άγαλμα του Father Tim, όπου προσφέροντας του συγκεκριμένους πολύχρωμους κρυστάλλους ξεκλειδώνει την καλύτερη στολή του παιχνιδιού, ενώ υπάρχει και τρόπαιο για την ολοκλήρωση.

Το Balan Wonderworld δεν διαθέτει online επιλογή, αλλά προσφέρεται να για τοπικό co-op. Δυστυχώς το co-op του είναι τόσο κακό στην τελική υλοποίηση που μόνο πονοκεφάλους μας προκάλεσε. Η οθόνη δεν χωρίζεται στα δύο και η κάμερα ακολουθεί μόνο το αρχικό χαρακτήρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο δεύτερος παίκτης να μένει εκτός πλάνου αρκετές φορές και για να συνεχιστεί το παιχνίδι θα πρέπει να γυρνάει ο αρχικός παίκτης πίσω.

Το παιχνίδι παίχτηκε σε Xbox Series S με τον οπτικό τομέα να είναι αρκετά ευχάριστος, ως και εντυπωσιακός, ιδιαίτερα στις ενδιάμεσες σκηνές των ιστοριών. Τα framedrops ήταν ελάχιστα έως μηδαμινά και δεν ενοχλούσαν την συνολική εμπειρία. Η κάμερα από την άλλη θύμιζε τεχνική παλαιότερης εποχής, αφού πολλές φορές συμπεριελάμβανε εμπόδια του περιβάλλοντος που επηρεάζουν το οπτικό φάσμα και μετά από πολύ ώρα παιχνιδιού προκαλούσε ζαλάδες. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο λανσάρισμα του παιχνιδιού κυκλοφόρησε patch που διόρθωνε τα χρώματα και τις έντονες εναλλαγές φωτισμού σε ένα από τα κεφάλαια γιατί υπήρχε περίπτωση να επηρεάσει όσους πάσχουν από επιληψία. Η μουσική επένδυση από την άλλη είναι εκπληκτική. Το παιχνίδι ντύνεται με μικρά σε διάρκεια μουσικά κομμάτια τα οποία είναι αρκετά εθιστικά και προσφέρουν αρκετό ρυθμό. Επειδή οι δημιουργοί έχουν χαρακτηρίσει το παιχνίδι ως musical platformer θα μπορούσαν να έχουν συμπεριλάβει περισσότερα κομμάτια γιατί επαναλαμβάνονται αρκετά συχνά.

Συνοψίζοντας, το Balan Wonderworld μου χάρισε αρκετές ώρες διασκέδασης. Φαινομενικά είναι ένα απλό και χαλαρό παιχνίδι, ενώ αν κάποιος το δει στο βάθος του θα αντιληφθεί και τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν και οι δημιουργοί του. Μπορεί να μην έχει λεκτικό σενάριο και κάποιες λέξεις που ακούγονται μέσα να είναι σε ανύπαρκτη γλώσσα, καταφέρνει όμως να επικοινωνήσει με όλους χωρίς να ειπωθεί τίποτα. Ακόμα και αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως μία μορφή τέχνης. Τα αρνητικά reviews του παιχνιδιού με βρίσκουν αντίθετο, ιδίως όταν από αρκετούς θεωρήθηκε ως το χειρότερο platformer που έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Δεν είναι το παιχνίδι που θα φέρει την επανάσταση στη βιομηχανία. Προέρχεται από δημιουργούς με βαρύ βιογραφικό και το κοινό περίμενε την επόμενη έκπληξη του 2021. Το παιχνίδι το συστήνω ανεπιφύλακτα σε νεαρό κοινό και οικογένειες που θέλουν τα παιδιά τους να έρθουν σε επαφή με απλούς μηχανισμούς και να ακονίσουν το κεφάλι τους με γρίφους. Από την άλλη δεν το συστήνω σε όσους ψάχνουν το next big thing.

Το Balan Wonderworld κυκλοφορεί  στην τιμή των €59.99 στα PS4, PS5, Xbox One, Series S|X, Nintendo Switch και τα PC.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Balan Wonderworld Review

6.5

ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

6.5/10

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Ελληνική γλώσσα.
  • Εύκολο και κατανοητό ιδανικό για παιδιά.
  • Πολύχρωμος σχεδιασμός και εθιστική μουσική.
  • Τεράστια ποικιλία στολών.
  • Έξυπνοι γρίφοι που ωθούν τον παίκτη να ξαναπαίξει τις πίστες.

ΜΑΣ ΧΑΛΑΣΕ

  • Δύσχρηστο έως unplayable co-op.
  • Κακή τεχνική στον χειρισμό της κάμερας.
  • Καθυστέρηση στην εναλλαγή των στολών.
  • Τιμή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα:

Πάνος Σιρμανίτσας

Η μεγάλη επιστροφή της σειράς έχει πολύ ενδιαφέρον

Panagiotis Kefis

Όλες οι νέες κυκλοφορίες για ταινίες και σειρές στην Ελλάδα

Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας
Πάνος Σιρμανίτσας

Διαφορετικό από ότι έχει ακουστεί τον τελευταίο καιρό

Πάνος Σιρμανίτσας

Σίγουρα αν γίνει θα έχουν επιτυχημένη συνταγή στο CGI

Διαβάστε τα τελευταία μας Reviews:

Panagiotis Kefis

«Mayday, mayday…» Η πιο σκληρή φράση που μπορεί να ακουστεί από έναν πιλότο ή και πιο αστεία για τους παλιότερους που έχουν …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για την Remastered έκδοση του Legend of Mana

Panagiotis Kefis

26 χρόνια μετά από το βροντερό «Freeeedom..» που φώναξε ο  Mel Gibson στο τέλος του Braveheart (1995) έφτασε η στιγμή να βάλουμε …

Panagiotis Bisarakis

Διαβάστε την άποψη μας για τον δημιουργό παιχνιδιών της Nintendo στο Switch

Panagiotis Kefis

Easy to learn - Hard to master

Panagiotis Kefis

Τα «ιδιαίτερα» παιχνίδια έχουν διεκδικήσει την δική τους θέση στην gaming βιομηχανία και έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Συνήθως αυτά τα …